وقت سفارت انگلیس تهران (پشتیبان)

 وقت سفارت انگلیس تهران

اگر به زودی قصد سفر به کشور انگلیس را دارید، باید در فکر مقدمات سفر خود باشید. نخستین گام برای سفر به هر کشور خارجی، تهیه ی ویزای آن کشور است و اولین قدم تهیه ی ویزا نیز گرفتن وقت سفارت می باشد. در این مطلب شما را با تعیین وقت سفارت انگلیس در تهران راهنمایی خواهیم کرد. جهت تعیین وقت سفارت انگلیس باید شرایط و ضوابطی در نظر گرفته شود که در این مقاله با تمام آن ها آشنا خواهید شد.

تعیین وقت سفارت انگلیس

در سال های گذشته به دلیل نبود سفارت انگلیس در ایران لازم بود افراد از طریق کشورهای دیگر جهت انجام امور مهاجرتی خود اقدام کنند اما به تازگی با وجود دفتر (VFS GLOBAL) چنین مشکلاتی بسیار کاهش یافته است. بنابراین در این مقاله مقصود از وقت سفارت انگلیس همان دریافت وقت از دفتر (VFS GLOBAL) است. هر ساله افراد بسیاری ممکن است به دلایل مختلف به سفارت یک کشور خارجی مراجعه نمایند. اخذ وقت سفارت انگلیس نیز توسط افراد متعدد و به دلایل گوناگون صورت می گیرد. برای تعیین وقت سفارت انگلیس باید از برخی موارد از جمله روزها و ساعات کاری دفتر (VFS GLOBAL) اطلاع داشته باشید. همچنین لازم است ساعات ارائه ی خدمات جهت امور مورد نظر خود را نیز بدانید. زیرا معمولا ساعت ارائه ی خدمات توسط سفارت خانه ها نیز برای امور گوناگون تقسیم شده است. ارائه ی برخی خدمات در ساعات صبح است و ساعات عصر به ارائه ی گروهی دیگر از خدمات اختصاص می یابد.

توضیحاتی درباره ی تعیین وقت سفارت انگلیس

در خصوص انجام امور در سفارت انگلیس مانند هر سفارت خانه ی دیگر نظم و ضوابط خاصی وجود دارد که عدم رعایت آنان موانع شما را در جهت انجام امورتان بیشتر خواهد کرد. یکی از مواردی که به شما کمک می کند تا حد امکان موانع را در خصوص اخذ وقت سفارت انگلیس کم کنید و زودتر به هدف خود برسید، گرفتن کمک و مشورت از افراد متخصص در این زمینه و مشاوران مجربی است که سال هاست خدمات ویزا و تعیین وقت سفارت انگلیس را ارائه می نمایند. آنان به دلیل آشنایی کامل با همه ی شرایط و ضوابط تمامی سفارت خانه ها می توانند شما را برای گرفتن وقت سفارت انگلیس به خوبی راهنمایی کنند و انجام بخش مهمی از امور شما را نیز در این مورد بر عهده بگیرند. پس در این زمینه حتما به مشاورین مجرب اعتماد کنید.

تسهیل شرایط تعیین وقت سفارت انگلیس در روزگار حاضر

در دوران حاضر که ارتباطات به واسطه ی دستگاه های الکترونیکی و اتصال به شبکه ی جهانی اینترنت سهولت بسیاری یافته است، دیگر برای تعیین وقت سفارت انگلیس تهران نیازی به ایستادن در صف های طویل ندارید. درخواست تعیین وقت از طریق اینترنت ارسال می گردد. به پرسش های شما نیز در این زمینه به صورت تلفنی پاسخ داده خواهد شد.

نکته ای که در این باره اهمیت دارد، بررسی مدارکتان پیش از تعیین وقت است تا در صورت وجود نقص و کاستی در آن ها از دوباره کاری، درخواست مجدد وقت و انتظار دوباره پیشگیری شود. مشاوران مجرب و متخصصی هستند که می توانند در این زمینه نیز خدمات خوبی به شما ارائه دهند. آنان مدارک شما را پیش از تعیین وقت سفارت انگلیس بررسی می کنند و چنانچه کاستی یا اشکالی در آن ها باشد شما را در جریان قرار می دهند تا پیش از تعیین وقت سفارت مدارک خود را کامل نمایید و ایرادات را برطرف کنید. به این ترتیب در وقت تعیین شده مدارک بی نقص و کامل خود را به سفارت خانه ارائه خواهید کرد و نیازی به انجام مجدد مراحل نخواهد بود. بنابراین دریافت مشاوره های لازم پیش از هر اقدام توصیه می گردد.

مراحل کار برای گرفتن وقت سفارت انگلیس

باید ابتدا کاملا روشن کنید که سفرتان با چه هدفی است و درخواست چه نوع ویزایی در انگلیس دارید. انواع ویزای انگلستان بر اساس هدف از سفر، مدت اقامت، تعداد دفعات ورود و خروج از انگلستان در طول مدت ویزا و موارد دیگر با عناوین گوناگون صادر می شود که از جمله ی آن ها می توان به ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی و درمانی، ویزای کاری، ویزای تجاری، ویزای توریستی، ویزهای کوتاه مدت و بلند مدت، ویزای یک بار ورود، دوبار ورود و چند بار ورود اشاره نمود.

سپس می بایست فرمی را که به زبان انگلیسی جهت درخواست ویزای انگلیس تنظیم شده است پر نمایید. پس از پر نمودن این فرم و ارسال درخواست وقت سفارت انگلیس، این سفارت خانه وقتی را جهت مراجعه ی شما  با مدارک کاملتان تعیین می کند. شما می بایست هزینه ای را نیز جهت تعیین وقت سفارت پرداخت نمایید تا با تقاضای تعیین وقتتان موافقت گردد. پرداخت این هزینه باید به سرعت انجام شود وگرنه وقت شما باطل شده و مجددا باید درخواست وقت نمایید. همچنین لازم به یادآوری است که پرداخت این هزینه باید توسط مستر کارت، پی پال یا ویزا کارت انجام شود. اگر این امکان را ندارید، می توانید باز هم از شرکت ارائه دهنده ی خدمات در این زمینه کمک بگیرید.

افرادی که موفق به تعیین وقت می شوند، می بایست حتما در روز و ساعات تعیین شده بدون بدقولی همراه با تمام مدارک لازم به دفتر مراجعه کنند؛ در غیر این صورت درخواست ویزای آنان حذف خواهد شد و لازم است مجددا تعیین وقت نمایند و منتظر بمانند.

مدت زمان تعیین وقت سفارت انگلیس

در حال حاضر ترافیک زیادی برای تعیین این وقت وجود دارد. اما به طور تخمینی معمولا از زمان ارسال درخواست ممکن است حداقل دو الی سه هفته طول بکشد تا شما بتوانید به سفارت مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که این زمان تنها برای تعیین وقت سفارت است و پس از نخستین حضور شما با مدارک در دفتر، بررسی مدارک شما برای صدور ویزا نیز احتمالا مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید؛ پس لازم است در انجام امورتان برای سفر برنامه ریزی و زمان بندی مناسبی داشته باشید تا از برنامه هایتان عقب نمانید. مشاوران ارائه دهنده ی خدمات ویزا و تعیین وقت می توانند به شما کمک کنند اتلاف وقت خود را به حداقل برسانید. البته در اینجا یک خبر خوب برای متقاضیان این است که در تعیین وقت سفارت و درخواست ویزای انگلیس مصاحبه ای انجام نخواهد شد.