هیترو اولین گام سفر به لندن

 

اگر وقت سفارت انگلیس را اخذ و پس از تحویل مدارک به دفتر سفارت، جواب مثبت دریافت و ویزای انگلیس را در پاسپورت خود مشاهده کردید، اکنون می توانم به جرات بگویم که این مقاله در مورد هیترو متعلق به شماست.

وسعت و امکانات هیترو

احتمال زیاد شما با پرواز ایران ایر به لندن پایتخت انگلستان وارد خواهید شد. این خط هوایی کشورمان با یکی از ایرباس های تازه تحویل گرفته شده خود (A330) شما را در طول مدت حدود 6 ساعت به مقصد خواهد رساند. سپس شما به فرودگاه هیترو لندن (London Heathrow Airport) وارد خواهید شد و این فرودگاه به وسعت و نام مخفف LHR شهرت جهانی دارد. هیترو به عنوان بزرگترین فرودگاه اروپا و دومین فرودگاه بزرگ جهان پس از فرودگاه دبی شناخته می شود پس اگر به زبان انگلیسی آشنا نیستید، سعی کنید در آن گم نشوید. می توان گفت به احتمال 99 درصد از طریق ترمینال سه هیترو وارد خواهید شد. این ترمینال معمولا جایگاه پروازهای ورودی از سمت کشورهای غرب آسیا می باشد و این فرودگاه در مجموع دارای 5 ترمینال می باشد.

no-repeat;center top;;

auto

عصر ویزا و ترمینال ورودی فرودگاه هیترو لندن

center

عصر ویزا تصویر ترمینال ورودی فرودگاه هیترو

با یک نگاه سر انگشتی به پروازهای ورودی این فرودگاه می توانید ببینید که در کمتر از یک ساعت، حدود 70 الی 100 هواپیما در 5 ترمینال این فرودگاه به زمین خواهند نشست و همین مقدار نیز در حال تیکاف کردن و بلند شدن از زمین می باشند. کسانی که از فرودگاه بین المللی خودمان به مقصد کشوری پرواز نموده باشند می توانند به راحتی بزرگی و انضباط حاکم در فرودگاه هیترو را با این مثال درک نمایند. اگر فرض کنیم حدود 140 الی 200 هواپیما در ساعت در این فرودگاه سرویس خواهند گرفت و با یک حساب سریع می توان گفت اگر هر هواپیما دارای 200 مسافر و خدمه باشد پس در هر ساعت حدود 30 هزار مسافر در این فرودگاه تردد می نمایند.
یکی از به روز ترین سیستم های بسیار جدید در این فرودگاه می توان از کنترل پاسپورت اتوماتیک نام برد. در این سیستم مسافر در جلوی کیت قرار گرفته و با اسکن پاسپورت و تشخیص چهره و تایید مشخصات بیومتریک می تواند از از کیت با سرعت بالاتر عبور نمایند و وارد سالن ترانزیت شود. البته این سیستم فعلا برای استفاده اتباع انگلیسی می باشد.
در ادامه همین مقاله در آینده نکات دیگری از این فرودگاه برای شما بیان خواهیم نمود.

no-repeat;center top;;

auto

[yasr_overall_rating size=”large”][yasr_visitor_votes size=”large”]